Goals Journey Inspiratie Whitepapers Blog Masterclasses Contact
Bekijk het totale employer branding model

Zichtbaarheid is mooi, activatie is de kunst

Zichtbaar zijn bij jouw doelgroepen op de arbeidsmarkt is uiteraard belangrijk. Actief werkzoekenden zullen jouw bedrijf top-of-mind hebben. Maar voor latent werkzoekenden - het merendeel van de talentvolle kandidaten - ligt dit anders; hen moet je echt activeren. Zij klikken niet op de “solliciteer nu” button vanuit het niets.

Daarom passen wij in de employer branding-communicatie drie niveaus toe: aandacht, interactie en bewijs. We creëren relevantie voor de doelgroep en brengen deze in beweging. Dit maakt de Goals jobmarketingactiviteiten vele malen succesvoller.

arrow down
Waarom een arbeidsmarkt campagne?
Een employer brand laad en onderhoud je op meerdere momenten en kanalen. Als je als werkgever regelmatig positief zichtbaar bent, is de engagement en/of acceptatiegraad tot 300% hoger op het moment van solliciteren.
1
Gemiddeld is circa 70% van de kandidaten latent werkzoekend (Linkedin, 2018). Dit terwijl bij de meeste organisaties de wervingsactiviteiten gericht zijn op actief werkzoekenden.
2
79% van de werkzoekenden gebruikt social media bij hun zoektocht (SHRM, 2016). Een kandidaat gebruikt gemiddeld 18 (!) verschillende bronnen om een beeld te vormen van de organisatie. Kortom, een integraal plan voor alle vormen van verschijning is essentieel.
3
Bij een goed ingericht online wervingsproces, waarbij betaalde en organische social media activiteiten gekoppeld zijn aan een krachtige carrière website, is de conversie van websitebezoek naar sollicitant circa 12%. (Jobvite, 2018). Haal jij dit al?
4
Kandidaten vertrouwen een authentiek verhaal. 68% van de werkzoekenden wil de plussen en minnen van de organisatie in beeld hebben. Reviews zijn daarbij een steeds belangrijkere bron.

Goals als partner

Kandidaatgericht

Wij zijn expert in het transformeren van vacatures naar kandidaatgerichte communicatie. Dé manier om latent werkzoekenden in beweging te krijgen.

Aandacht, interactie & bewijs

Door onze speciale activatie methode realiseren we meerdere contactmomenten in de kandidaatreis. Het employer brand heeft daarmee direct effect op het succes van de jobmarketing.

Online en offline

Een juiste mix van activiteiten, middelen en kanalen geeft het beste resultaat. Wij richten ons dan ook op de online én offline gebieden en weten waar de actieve en latente kandidaten zich bevinden.

Goals campagne management

Online employer branding en jobmarketing vraagt om specialisme. Ons online campagneteam weet niet alleen veel online bereik te realiseren, maar ook écht de doelgroep te activeren. Sluit een flexibel campagne-abonnement bij ons af om het resultaat te ervaren.

Ook zij realiseren met Goals echte kandidaat-activatie:
Kinderopvang Dankzij jou

Door de inzet van Goals campagne management realiseerde we in de eerste twee campagnemaanden ruim 300.000 (!) bezoekers op het platform. De oriëntatietool werd door ruim 10.000 bezoekers ingevuld.

De Kantoorkiezer van Holla

Met de Kantoorkiezer zijn we relevant voor advocatuur studenten. Een belangrijke doelgroep voor nieuw aanwas. In de eerste drie campagnemaanden is de tool ruim 1200 keer ingevuld en heeft Holla ruim 30 kwalitatieve sollicitaties extra ontvangen.

Delen. Dat is Detron! Wat deel jij?

Op een laagdrempelige en humoristische manier weten we de moeilijk te bereiken IT doelgroep voor Detron te winnen. In het eerste campagnekwartaal hebben meer dan 2000 bezoekers via de interactieve tool kennis gemaakt met de unieke werkwaarden van Detron. Het aantal sollicitanten is ook significant gestegen.

Een unieke offline activatie met 3D bril

In de krappe IT markt bleek juist een offline marktbenadering effectief. Met een VR-cardboard en bijbehorende VR-film beleven kandidaten hoe zij bij Ctact een voorsprong op de toekomst kunnen nemen.

Meer over
zichtbaarheid & activatie

De rol van (interne) communicatie bij het verbeteren van medewerkers- betrokkenheid

De rol van interne communicatie wordt vaak onderschat als het gaat om het verhogen van de betrokkenheid van medewerkers. Toch is communicatie dé kritische succesfactor. Communicatie verbindt alle factoren die van belang zijn bij het verhogen van medewerkersbetrokkenheid.

Tattoo or not tattoo

Is jouw talent echt zo'n fan van de organisatie dat ze een tattoo van het logo zouden plaatsen? Tijdens deze prikkelende workshop geven we jullie inzichten in alle bouwstenen die nodig zijn voor attractief werkgeverschap. Van een inspirerend doel tot ambitieuze goalsetting.

Arbeidsmarkt-communicatieplan op één A4

Het arbeidsmarktcommunicatieplan is een intuïtief en bondig plan. De verschillende onderdelen samen helpen jou als organisatie een goed employer branding-verhaal te vertellen. Op een manier dat alle betrokkenen het snappen en omarmen en het verhaal naar buiten extra kunnen versterken.

De zichtbaarheid ondersteunt de werkgeversbelofte; je laat zien dat die waar is (corporate behaviour). Door het inzetten van de juiste media / kanalen en een gelaagdheid in communicatie communiceer je niet alleen, je activeert ook. Met die interactiemomenten breng je de kandidaat in beweging.

Vraag een gratis inspiratiesessie aan

In een interactieve on- of offline sessie nemen we je mee in de Goals nonstop journey. We inspireren met sprekende voorbeelden en laten zien hoe we jou kunnen helpen een onweerstaanbare organisatie te worden. Vul jouw gegevens in. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om jouw uitdagingen te bespreken.

Ik wil ook resultaat!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.