Goals Journey Inspiratie Whitepapers Blog Masterclasses Contact
Bekijk het totale employer branding model

Het rode loper effect

Uit het oog, maar niet uit hart. Medewerkers die op een plezierige manier vertrekken, blijven ambassadeurs voor het leven. En wie weet kruisen de paden nog een keer later in de carrière. Houd dan de deur open en geef ze het rode loper effect.

Het vertrek van een collega is even waardevol als de aankomst. Het creëren van het ‘WOW’-effect bij uitdiensttreding is enorm belangrijk. In deze fase van het (ex)dienstverband is mond-tot-mondpromotie van het werkgeverschap zeer groot. Het is het ultieme moment om te evalueren hoe de samenwerking is verlopen. Het moment waarop de medewerker terugkijkt én vol verwachting kijkt naar de toekomst. Of die verwachtingen uitkomen is niet zeker. Het gras is niet altijd groener bij de concurrent.

arrow down
Waarom employee offboarding?
Het laatste contact, dat je hebt gehad met je medewerker, blijft het langst hangen. Door ervoor te zorgen dat de medewerker het vertrek als aangenaam heeft ervaren, blijft een positief gevoel achter. Een goede offboarding zorgt dan ook voor positieve PR in de buitenwereld, wat weer bijdraagt aan de versterking van je employer brand. Daarnaast biedt het goede medewerkers de opening terug te keren naar jouw organisatie.
1
Feedback die je ontvangt vanuit exitgesprekken helpen je bij het identificeren en aanpakken van organisatorische problemen. Daarnaast zorgt het voor een goede relatie met de ex-medewerker (Giacolone & Duhon, 2012).
2
Meer dan de helft van medewerkers die een organisatie verlaat, is negatief over de werkgever. Slechts 10% van de medewerkers promoot zijn vorige werkgever en 29% is redelijk enthousiast (Onderzoek Integron).
3
70% van de sollicitanten kijkt naar bedrijfsreviews, voordat ze carrièrebeslissingen nemen.Veel van die bedrijfsrecensies zijn geschreven door voormalige werknemers (Glassdoor, 2016).
4
Bijna 40% van de 'hiring' managers ziet voordelen in het opnieuw aannemen van voormalige werknemers. Zij zijn bekend met de cultuur van de organisatie en vaak sneller productief (The Corporate Culture and Boomerang Employee Study, 2019).

Goals als partner

Verrassend creatief

Verras ook in deze fase van de kandidaat- en medewerkersreis en creëer ambassadeurs voor het leven. Wij zorgen voor een creatieve invulling, in lijn met het employer brand!

Een totaalplaatje

Wij helpen jou het offboardingproces onderdeel te laten zijn van de werkgeversbelofte. Een optimaal proces met verrassende elementen, staat garant voor een goed vertrek.

Meten is weten

Het effect van een goede offboarding is meetbaar met de Journey Promotor Score. Alle touchpoints van de kandidaat- en medewerkersreis zijn met deze overzichtelijke tool continu in beeld.

Offboardingadvies

Een positieve draai geven aan het feit dat iemand de organisatie verlaat, biedt kansen voor jou als bedrijf én geeft de medewerker een positief gevoel. Ontdek het verbeterpotentieel van het huidige offboardingprogramma en laat je verrassen door ons creatief advies.

Ook zij realiseren met Goals een krachtig offboarding programma:
Crowe. Een krachtige offboarding

Voor Crowe Foederer hebben we naast een krachtig onboardingsprogramma, het employer brand met de daarbijhorende werkgeversbelofte, ook tot uiting kunnen brengen in een verrassende en krachtige offboarding van vertrekkende medewerkers.

Wetenschappers vangen met wetenschap

Voor de Technische Universtiteit Eindhoven hebben we een zeer doordacht employer brand ontwikkeld. Verhalen door wetenschappers voor wetenschappers. De ultieme manier om betrokkenheid te realiseren. Ook na een eventueel vertrek.

Dela. Maak werk van de toekomst

De vraag 'Hoe maak jij werk van het leven?' laat Dela medewerks nadenken over de toekomst. Erg waardevol voor goalstelling, ontwikkeling en carierre perspectieven. Daarnaast kan deze thematiek ook goed ingezet worden als verrassend element bij offboarding.

Meer over
offboarding

Arbeidsmarkt- communicatieplan Wie is de doelgroep?

Het werven van nieuw talent kan een dure en tijdrovende klus zijn. Bespaar jezelf tijd en geld door je arbeidsmarktcommunicatie direct op de juiste doelgroep te richten.

Tattoo or not tattoo

Heb jij echt zo'n fans dat ze een tattoo van de organisatie zouden plaatsen? En er ook trots op blijven, nadat ze een organisatie hebben verlaten? Tijdens deze prikkelende workshop nemen we jullie mee in alle facetten van duurzaam werkgeverschap. Van een inspirerend doel tot een verrassend offboardingprogramma.

Referral recruitment

Referral recruitment – het werven van nieuw talent via het netwerk van eigen medewerkers – is een zeer krachtig instrument binnen employer branding. Vergeet hierin niet je netwerk van oud medewerkers. Deze kan net zo waardevol zijn.

Een van de laatste fases in de medewerkersreis is de offboarding. Hoe wil jij dat oud-werknemers je herinneren? Inderdaad, als een fijne werkgever. Als je ze een goed afscheid biedt, heb je een ambassadeur voor het leven. Een goed vertrek zorgt daarnaast voor continuïteit in de operatie en een positieve ‘afdronk’. Het houdt de deur open om mogelijk op een later moment terug te keren naar de organisatie.

Vraag een gratis inspiratiesessie aan!

In een twee uur durende on- of offline sessie nemen we je mee in de Goals nonstop journey. We inspireren met sprekende voorbeelden en laten zien hoe we jou kunnen helpen een onweerstaanbare organisatie te worden. Vul jouw gegevens in. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om jouw uitdagingen te bespreken.

Ik wil ook resultaat!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.