Goals Journey Inspiratie Whitepapers Blog Masterclasses Contact
Bekijk het totale employer branding model

Een employer brand is meer dan een leuk verhaal

Met een sterk employer brand onderscheid je jezelf als werkgever op de arbeidsmarkt. Hiermee win je het juiste talent. Elke organisatie heeft een employer brand, oftewel een werkgeversmerk. Je moet het enkel identificeren!

Omschrijf het werkgeversmerk in een aantrekkelijke Employee Value Proposition (werkgeversbelofte), waarin je het imago en de reputatie van de organisatie samen laat smelten. Voeg hier ook de identiteit en ambities van de organisatie aan toe. Dát is de start van het neerzetten van een krachtig employer brand: dé kapstok voor alle externe en interne communicatie

Een sterk employer brand valt op en activeert. Het is authentiek: passend bij de werkwaarden van de organisatie en de realiteit van alledag (identiteit en imago). Tegelijkertijd straalt het de ambitie uit. Uiteraard in lijn met het inspirerend doel.

arrow down
Waarom een employer brand?
Een onderscheidend employer brand geeft een organisatie een eigen stem en geluid en zorgt voor een extra sterke herkenbaarheid op de arbeidsmarkt. Het is de magneet voor het aantrekken van het juiste talent.
1
Een sterk employer brand verlaagt gemiddeld de ‘cost per hire’ met 43% (LinkedIn Talent Brand data, 2015).
2
69% van de actief werkzoekenden geeft aan, bij voorkeur te solliciteren bij een organisatie die actief het werkgeversmerk uitdraagt (Glassdoor, 2019).
3
Bij het voeren van een authentiek employer brand groeit de aanbevelingsfactor met ruim 22% (KRC Research, 2014).
4
Een sterk employer brand verhoogt de betrokkenheid van huidige medewerkers en vermindert het personeelsverloop tot 28% (LinkedIn business, 2011).

Goals als partner

Onderscheidende methodiek

Met onze unieke methodiek leren we de organisatie, haar medewerkers en de organisatieomgeving écht kennen. Dit zorgt dat uitkomsten bij ons niet blijven hangen op containerbegrippen, maar dat we echt de kern van het onderscheidend vermogen raken. Met een authentiek, slim en krachtig employer brand als resultaat.

De perfecte mix

De beste kandidaten werf je met het laten zien van de ware aard van de organisatie en haar medewerkers. Daarom ontwikkelen wij een employer brand dat de organisatie weerspiegelt; een perfecte mix tussen realiteit en ambitie.

Nonstop employer branding

Bij het creatief communicatieconcept stopt het niet. Wij geven je advies over hoe je het employer brand door kunt voeren in de gehele kandidaat- en medewerkersreis. Nonstop employer branding noemen we dat.

Analyse en concept ‘Nonstop employer branding’

Een employer brand moet volledig verankerd zijn in de totale kandidaat- en medewerkersreis. Dan ben je als organisatie van enorme waarde voor je kandidaten en medewerkers. Nonstop employer branding noemen we dat. In de analyse- en conceptfase ontdekken we de unieke eigenschappen van jouw organisatie. Wij bouwen een onderscheidend employer brand om op een authentieke en opvallende manier de juiste medewerkers te vinden, te winnen en te binden.

Ook zij bouwen met Goals aan een onderscheidend employer brand:
Kinderopvang dankzij jou

Deze landelijke campange realiseerde in de eerste twee maanden al meer dan 300.000 bezoekers en ruim 10.000 ingevulde beroepstesten. Een andere lading aan het begrip 'opvang' laat talent nadenken over de betekenis die zij kunnen hebben.

Delen! Dat is Detron

Detron hebben we op basis van de uitdrukkelijk aanwezige werkwaarden gepositioneerd in de overspannen ICT arbeidsmarkt. De externe en interne communicatie is sterk met elkaar verbonden. Het merk is niet alleen zichtbaar, maar er is ook aantoonbaar veel interactie!

Kom het best tot je recht

Holla realiseerde met deze positionering veel naamsbekendheid bij advocaat stagiaires en studenten tussen de top 10 bureaus in Nederland. Met de unieke kantoorkiezer is zij relevant voor de doelgroep en komt zij echt in contact.

Meer over
creatie van employer brand

Een werkgeversmerk maak je niet, dat heb je al.

‘Dan krijgen we zo’n folder met onze kernwaarden, bedacht door het management.’ Een opmerking die ik laatst hoorde tijdens een workshop. Het komt dus nog voor...

Tattoo or not tattoo

Is het talent echt zo'n fan dat ze een tattoo van de organisatie zouden plaatsen? Tijdens deze prikkelende workshop nemen we jullie mee in alle facetten van attractief werkgeverschap. Van een inspirerend doel tot moderne goalsetting en teamontwikkeling.

Arbeidsmarkt-communicatieplan op één A4

Een strategie op één pagina betekent geen versimpeling van de inhoud. Integendeel. Achter elk vakje, elk onderdeel van het plan, schuilt vakkennis en inzicht over arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en positionering.

Een merk maak je niet, dat heb je al. Een werkgeversmerk dus ook. Met een sterk werkgeversmerk, ofterwel employer brand, laat je toekomstige medewerkers zien waarom ze juist bij jou aan de slag zouden willen gaan. Het echte werkgeversverhaal zit in de organisatie. Daarom is het betrekken van collega’s intern onmisbaar voor een sterke communicatie naar buiten. Want wie kunnen er nu beter antwoord geven op de vraag waarom jouw organisatie een fijne werkgever is? Juist. Jouw eigen medewerkers.

Vraag een gratis inspiratiesessie aan!

In een twee uur durende on- of offline sessie nemen we je mee in de Goals nonstop journey. We inspireren met sprekende voorbeelden en laten zien hoe we jou kunnen helpen een onweerstaanbare organisatie te worden. Vul jouw gegevens in. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om jouw uitdagingen te bespreken.

Ik wil ook resultaat!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.