Goals Journey Inspiratie Whitepapers Blog Masterclasses Contact
Bekijk het totale employer branding model

Het netwerk van oud-medewerkers is goud waard

De medewerkersreis stopt niet nadat een medewerker de organisatie heeft verlaten. Een oud-collega die een goede offboarding heeft ervaren is ambassadeur voor het leven en stelt je in staat te bouwen aan een hecht alumninetwerk.

Het bouwen aan een hecht alumninetwerk geeft veel voordelen. Alumni zijn namelijk in meerdere opzichten waardevol voor je organisatie. Zij hebben vaak een breed extern netwerk, wat jou als organsatie kan helpen met het terugwinnen van talent, het aantrekken van nieuw talent of het binnenhalen van nieuwe business. Maar niet alleen als organisatie, ook je alumni én je eigen medewerkers profiteren van een hecht alumninetwerk.

arrow down
Waarom een alumninetwerk?
Als je van alumni loyale supporters van je organisatie weet te maken, zijn ze een bron van nieuwe contacten. Denk aan het aantrekken van nieuw talent, maar ook nieuwe klanten, leveranciers of partners. In sommige gevallen kan het zelfs leiden tot een terugkeer naar de organisatie.
1
Organisaties met een groot alumninetwerk kunnen maar liefst 30% van hun business hiernaar terug herleiden (McKinsey & Company, 2013).
2
Essentieel is dat het netwerk van alumni relevant en interessant is voor haar leden. Er moet iets te halen zijn (Rijkdienst voor Ondernemende Nederland).
3
In een enquête van het Financieel Dagblad geeft 1/3 van de ondervraagden aan weer voor een vroegere werkgever te willen werken. 27% is daadwerkelijk een keer teruggekeerd naar een oud werkgever.
4
Bijna 40% van de 'hiring' managers ziet voordelen in het opnieuw aannemen van voormalige werknemers. Zij zijn bekend met de cultuur van de organisatie en vaak sneller productief (The Corporate Culture and Boomerang Employee Study, 2019).

Goals als partner

Een passend netwerk

Bij Goals hebben we ervaring met het opbouwen van alumninetwerken die geheel passen bij de organisatie en haar employer brand.

Creatieve communicatie

We zijn een kei in het ontwikkelen van creatieve middelen om de communicatie naar alumni op een verrassende manier extra te versterken

Niet passief, maar actief

Onze alumnistrategie is gericht op het actief en geregeld onderhouden van contact. Zo bouw je echt aan een hecht netwerk.

Alumnibeheer en rode loper programma

Zorg ervoor dat een alumni altijd terug kan keren naar de organisatie. Dit doe je met een sterk alumnibeheer en door in contact te blijven met alumni middels activatie. Wij helpen je bij het verzilveren van dit netwerk en het opzetten van een rode loper programma voor het opnieuw aantrekken van talent en het uitbreiden van business.

Ook zij bouwen met Goals aan een waardevol Alumni netwerk:
Wetenschappers vangen met wetenschap

Voor de Technische Universtiteit Eindhoven hebben we een zeer doordacht employer brand ontwikkeld. Verhalen door wetenschappers voor wetenschappers. De utltieme manier om betrokkenheid te realiseren en een blijvend netwerk op te bouwen.

Some connections are fundamental and lasting

De thematiek 'Some connections are fundamental' van het employer brand van de betafaculteit van de Universteit van Utrecht leent, zich naast het aantrekken van talent, ook uitstekend voor het onderhouden van een hecht alumini netwerk.

Delen! Dat is en blijft gewoon Detron

Deel jij ook na je uitdiensttreding je vakkennis, ervaring en netwerk met Detron? Een veelzijdig werkgeversmerk, dat ook prima vertaalt kan worden in onderscheidende en verrassende offboarding en alumini activiteiten van de organisatie.

Meer over
alumni

8 factoren van invloed op medewerkers- betrokkenheid en -bevlogenheid

Heel simpel: betrokken medewerkers leveren een hogere toegevoegde waarde. Wat resulteert in tevreden, loyale, en betrokken klanten.

Een sterk en hecht alumninetwerk

Samen met jouw organisatie gaan we bouwen aan een hecht alumninetwerk waar je als organisatie, maar ook als medewerkers en alumni, de vruchten van plukt!

Employee Promotor Score

Betrokken medewerkers leveren een hogere toegevoegde waarde. Wat resulteert in tevreden en loyale medewerkers. Maar hoe meet je medewerkersbetrokkenheid? Volgens ons is de Employee Promoter Score de beste methode, zeker op het moment dat een medewerker op het punt staat je organisatie te verlaten.

Uit het oog, maar niet uit het hart. Een actief alumninetwerk maakt het employer brand sterker. Over het algemeen blijven alumni actief binnen de branche of het vakgebied. Ze dragen de organisatie een warm hart toe en dat maakt ze de ideale ambassadeurs voor het aantrekken van nieuw talent. Maar ook een ingang voor talentmanagement buiten de organisatie. Met een goed alumniprogramma blijft de band tussen de alumni en de organisatie voor lange tijd warm. 

Vraag een gratis inspiratiesessie aan!

In een twee uur durende on- of offline sessie nemen we je mee in de Goals nonstop journey. We inspireren met sprekende voorbeelden en laten zien hoe we jou kunnen helpen een onweerstaanbare organisatie te worden. Vul jouw gegevens in. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op om jouw uitdagingen te bespreken.

Ik wil ook resultaat!

Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.