Dat Covid-19 voor het onderwijs afgelopen jaar ontzettend veel uitdagingen heeft gegeven, is geen verrassing. Het mooiste is natuurlijk om vanuit deze tumultueuze tijd ook echt nieuwe inzichten te verzilveren. Fontys zet hier voortvarend op in en ging samen met Goals aan de slag om nieuwe collega’s te werven voor het verder ontwikkelen van het onderwijs voor nu en na het corona tijdperk.
Prikkelen op maat
Een baan bij Fontys kan voor heel veel kandidaten een interessante volgende stap zijn. De uitdaging ligt vooral bij het onder de aandacht brengen van een mogelijke volgende carrièrestap als docent bij Fontys. De campagne moest een echte ‘conversie-booster’ worden: kort en bondig kandidaten in beweging krijgen om zich te oriënteren bij Fontys. Dit hebben we gedaan door ultiem kandidaat-gericht te communiceren. Een uitdaging, want in het geval van Fontys zijn er niet een paar maar ruim 72 (!) verschillende kandidaatprofielen. Met de campagne thematiek ‘Waarom een baan bij Fontys ook jou gelukkiger maakt’ (link) weten we die verschillende type kandidaten op maat te prikkelen.
Kandidaat geluk én gemak
Bij de activering spreken we de kandidaten aan om te ontdekken waarom ook zij gelukkiger worden bij Fontys. Dit beantwoordt direct de vraag waar veel mensen op de arbeidsmarkt na de lockdown periode mee in hun hoofd zitten: zit ik nog op m’n plek? Daarnaast denken veel mensen niet aan het onderwijs en leggen we op een eenvoudige manier uit waarom dit wél een logische stap kan zijn.
De landingspagina’s zijn fijnmazig op de kandidaatbehoeften geschreven en optimaal ingericht om de bezoeker direct in actie te laten komen: met één klik een datum en tijd prikken voor een online kennismaking.
Dat de campagne in activerende zin een geweldig succes is, mag duidelijk zijn. Dit zorgde ook voor de nodige uitdagingen bij Fontys afdeling P&O. Esther van Deelen (adviseur recruitment bij Fontys): “De afspraakagenda’s liepen ontzettend snel vol, dat vroeg wat extra capaciteit bij ons team. Zoveel gesprekken voeren is intensief, maar het geeft ook veel energie. Kandidaten reageren stuk voor stuk enthousiast op de campagne en de manier waarop Fontys echt een andere benaderingswijze gebruikt”.
De eerste gesprekken dienen als oriëntatie op de diverse carrière-richtingen binnen de totale Fontys organisatie met ruim 26 verschillende instituten. Bij een match wordt de kandidaat voorgesteld bij de betreffende dienst of instituut. Volgens Sophie Dekker (adviseur arbeidsmarktcommunicatie bij Fontys) is de kwaliteit erg goed te noemen: “We werven breed, juist ook kandidaten van buiten het onderwijs reageren. Dat vraagt van onze organisatie om met een brede blik te kijken naar de instroommogelijkheden. Met inzet en creativiteit van beide kanten verwacht ik dat we veel nieuwe collega’s kunnen verwelkomen voor een gelukkige carrière bij Fontys.”.
Zelf interesse in werken bij Fontys? Voor de komende weken zijn vrijwel alle plaatsen voor kennismakingsgesprekken volgeboekt. Na de zomer start de tweede campagneperiode met opnieuw de mogelijkheid een gesprek te boeken!
At Goals we hardly encounter any companies that are not involved in employer branding anymore. That makes us happy! It shows that employers understand that they need to present themselves to talent in an authentic, distinctive and credible way. Even when the supply on the market exceeds the demand.
In this national campaign, we provide a comprehensive meaning to the concept of childcare.
An inspiring goal gives your company wings! How? We’re very happy to tell you!”
Enter your details and we'll discuss the possibilities