Obvion - persona's

Obvion begrijpt haar arbeidsmarktdoelgroepen beter. Door persona’s.

Challenge

Hypotheekaanbieder Obvion wilde een meer proactieve aanpak in haar arbeidsmarktcommunicatie. Om hun doelgroepen beter te leren begrijpen en op de juiste manier te benaderen, vroegen ze ons enkele persona’s te maken van typische Obvion-medewerkers.

Aanpak

Voor het identificeren van de persona’s hebben we medewerkers geïnterviewd. Heel veel medewerkers. We hebben hen allerlei vragen gesteld om zoveel mogelijk informatie over hen te verzamelen, om hen écht te begrijpen.

Op basis van deze schatten aan informatie ontwikkelden we enkele persona’s, gericht op de belangrijkste functiedoelgroepen van Obvion. We brachten in kaart waarom verschillende ijkpersonen voor Obvion kozen, wat hun job drivers zijn, wat zij onder lekker werken verstaan, welke kernkwaliteiten ze bezitten en hoe ze zich op een nieuwe baan zouden oriënteren.

Afbeelding 1

Resultaat

Dankzij de persona’s is de arbeidsmarktcommunicatie veel gerichter. Ze bieden houvast en geven arbeidsmarktcommunicatiedoelgroepen écht een gezicht. Zo kan Obvion hen effectief benaderen met de juiste toon en middelen, op de kanalen waar ze zich het liefst bevinden. 

Don’t accept the status quo; challenge it

Goals Werk & Merk apex-sessie *executive editie*

Bereik onovertroffen resultaten door Merk- & Werkwaarden op elkaar af te stemmen.

Inschrijven