Holla Advocaten

Hoe kom je al tijdens de oriëntatie-fase in beeld bij student-stagiaires en advocaat-stagiaires?

Challenge

Holla Advocaten heeft een bedrijfsomvang die ideaal aansluit op de behoefte van veel starters. Toch kwamen zij onvoldoende naar voren in het oriëntatieproces van studenten. Samen met Holla zijn we aan de slag gegaan om op een eigenzinnige wijze Holla in beeld te brengen en bovendien de doelgroep écht te activeren.

Aanpak

In de analysefase hebben we met veel advocaat stagiaires gesproken. Daaruit kwam naar voren dat Holla Advocaten veel te bieden heeft voor de starters- en young professional doelgroep. Aspecten als informele werksfeer, diversiteit in werkzaamheden en impact sluiten zeer goed aan op de behoeften van de millennials en de aankomende generatie z. De belofte van Holla is dan ook: Kom het best tot je recht.

Met de ‘Kom het beste tot je recht’-campagne maakt Holla zich op een eigen wijze zichtbaar bij de student/startersdoelgroep. We sporen de doelgroep aan om na te denken over wat zij belangrijk vinden aan het werken als advocaat-stagiair in de praktijk. Op een sympathieke en interactieve manier zorgen we voor zichtbaarheid in de arbeidsmarkt en leggen we verbinding tussen het oriëntatieproces van de kandidaat en de positieve eigenschappen van Holla als werkgever. Dat doen we op drie niveaus:

  1. Een aansprekend en prikkelend campagnebeeld
    Een beeld met een wat absurde situatie die een lichte glimlach veroorzaakt. Daarbij leggen we een stelling neer in de taal van de doelgroep. Wat vind je belangrijk aan het kantoor waar jij gaat werken? We verwijzen met een sterke knipoog naar de geheel onafhankelijke (ahum) Kantoorkiezer van Holla. Doel van de uitingen is de kandidaat nieuwsgierig maken en te leiden naar de Kantoorkiezer op de Werken bij Holla site. 

    hollaad1.png



  2. De Kantoorkiezer hollainstagram.jpg
    Op de site kan de bezoeker de Kantoorkiezer van Holla invullen. Door 8 korte vragen wordt er een profiel opgesteld waaruit blijkt bij wat voor type kantoor je hoort. De thema’s van de 8 vragen zijn gebaseerd op 8 karakteristieken van Holla Advocaten. Op dit niveau zijn de stellingen minder absurd en geeft het ook geen oordeel over de gemaakte keuzes. Teamplayer of individueel sterk? Beide kan uitstekend werken. Na afronding van de Kantoorkiezer ontvangt de bezoeker zijn/haar profiel: een schets van wat voor type kantooromgeving passend is. Ook geven we aan in welke mate er een match is met Holla Advocaten. De bezoeker krijgt de mogelijkheid om per e-mail als bonus een cv-profile graphic te ontvangen. Dit is een overzichtelijke graphic met de karakteristieken. Handig om op je CV te plaatsen als praatstuk tijdens je sollicitatiegesprek.





  3. Het bewijs
    In de Kantoorkiezer behandelen we 8 aspecten waar Holla duidelijk een uitgesproken karakter in heeft. Als de kandidaat vanuit zijn of haar voorkeuren bij dat karakter past, is het ook belangrijk om bewijs te leveren dat de situatie bij Holla ook echt zo is. Dat bewijs leveren we in 1-minuutvideo’s en korte Instagram stories waarin we échte Holla’s aan het woord laten komen. Zij vertellen op een praktische manier over hun praktijkervaring bij Holla. Hoe snel zat jij met je eerste klant aan tafel? Hoe ging dat?


Resultaat

De campagneresultaten hebben de verwachtingen ruim overtroffen. Naast dat het aantal sollicitanten en de kwaliteit van de kandidaten enorm in toegenomen, slagen we er ook in om de kandidaten echt te laten interacteren met het merk Holla via de kantoorkiezer. In de eerste twee maanden van de campagne is de kantoorkiezer ruim 1200 keer ingevuld. Vanuit deze activiteiten retargetten we de doelgroep op vacatureniveau en event-niveau (kennismakingsdagen).

Don’t accept the status quo; challenge it

Goals Werk & Merk apex-sessie *executive editie*

Bereik onovertroffen resultaten door Merk- & Werkwaarden op elkaar af te stemmen.

Inschrijven