Het jobmarketing traject heeft veel inzicht gegeven in wat onze doelgroep bezighoudt. We merkte vooral dat de beeldvorming van het docentschap nog erg traditioneel is. “Voor een klas staan en PowerPoint sheets afdraaien? Nee dat is niks voor mij.”
Dat beeld is onjuist en veranderen we met het employer brand. We hebben een onderscheidend communicatieconcept ontwikkeld dat we over de bühne brengen volgens een 4 jarige wervingsstrategie. Een diepgewortelde beeldvorming heb je niet zomaar ongedaan gemaakt.
Het resultaat
Alles komt samen in het employer brand ‘I’m New Gen ICT’, waarbij we de nieuwe generatie ICT’ers (studenten) én de nieuwe generatie ICT (technologie) als identiteit positioneren. Door middel van storytelling vertellen we wat een docent in deze tijd voor betekenis geeft aan het vakgebied én de nieuwe generatie.
Het fundament van de storytelling zijn uiteraard de werkwaarden van Fontys Hogeschool ICT. We communiceren vanuit vier communicatieperspectieven waarmee we het employer brand lading geven: studenten (wat verwachten zij van een docent), samenwerkingspartners (welke rol zien zij voor de docent), toekomst (welke visie heeft Fontys Hogeschool ICT waardoor je als professional ook voorop loopt) en trackrecord (wat zijn behaalde prestaties waar je graag bij wilt horen als professional). Studenten, samenwerkingspartners en eigen docenten van Fontys ICT vertellen en geven voorbeelden uit de praktijk.
Door het belichten van deze vier perspectieven trekken we verschillende doelgroepen aan, zoals ICT’ers uit het bedrijfsleven, freelancers, docenten elders en oud studenten van Fontys ICT. ICT’ers uit het bedrijfsleven ontdekken bijvoorbeeld dat je als docent bij Fontys ICT juist heel veel contact hebt met het bedrijfsleven.
Door de game ‘I’m New Gen ICT, what’s your impact on me?’ maken we de doelgroepen bewust van hetgeen zij in hun huidige job bijdragen aan New Gen ICT, we laten ze nóg meer nadenken over wat zij met hun competenties nog meer kunnen betekenen. Door deze activatie in te bouwen, laten we de doelgroep interacteren met het merk en zetten we het denkproces op gang richting een carrière in het onderwijs.
Meer zien? Check de site: www.careersatfontysict.nl
Duurzaam werken aan New Gen ICT
Dit employer brand wordt duurzaam ingezet. Er wordt komende jaren sterk gewerkt aan het ambassadeurschap van medewerkers en een sterke contentmarketing. Mede daardoor laten we de toegevoegde waarde zien die Fontys Hogeschool ICT heeft op de nieuwe generatie ICT, in de regio en ver daarbuiten.