DELA

Bij DELA maak je werk van het leven. Echte verhalen maken een sterk werkgeversmerk.

Challenge

DELA is een ontzettend sterk merk bij consumenten. Toen de uitvaartorganisatie met ons in gesprek ging was dat omdat de arbeidsmarkt een stuk minder met hen bekend is. Wat houdt werken bij DELA nu in? Waarom is DELA zo’n aantrekkelijke werkgever met uitdagende banen? Wij onderzochten het en ontwikkelden een sterk werkgeversmerk voor DELA.

Aanpak

Al snel kwamen we erachter dat het betekenisvolle werk en het betekenis geven aan het leven van leden de belangrijkste drijfveren zijn van DELA-medewerkers. Elke collega is betrokken, integer en ondernemend. Staat midden in het leven en haalt daar gedreven door passie en ambitie het maximale uit. Het employer brand was geboren: Maak werk van het leven. 

We nodigden medewerkers uit om antwoord te geven op de vraag ‘hoe maak jij werk van het leven?’ Resultaat: ruim 75 inspirerende, motiverende en soms ook ontroerende verhalen op maakwerkvanhetleven.nl

De verhalen gebruikten we om onze externe arbeidsmarktcommunicatie vorm te geven. Daarbij verloren we onze drie belangrijkste functiedoelgroepen – IT’ers, online specialisten en uitvaartverzorgers – niet uit het oog. We selecteerden een aantal medewerkers die de hoofdrol spelen in de arbeidsmarktcommunicatie.

Afbeelding 1

Resultaat

Maak bijvoorbeeld eens kennis met Jasper en Lisan. We volgden hen tijdens hun werk, maar ook privé. En brachten zo in beeld hoe zij werk van het leven maken. 

Goals ontwikkelde daarnaast alle content voor de ‘werken bij’-website van DELA. Van fotografie, film tot tekst. Bekijk bijvoorbeeld eens dit filmpje waarin de 3 recruiters van DELA sollicitatietips geven. Tot slot zijn we bezig met een online campagne en een referral-campagne, die ervoor zorgen dat nog meer talent haar weg vindt naar DELA.

Don’t accept the status quo; challenge it