Ctac

Hoe trek je de aandacht bij IT-talenten die wekelijks job-aanbiedingen ontvangen? 

Challenge

Ctac, beursgenoteerd en ontzettend goed in het implementeren van Microsoft- en SAP-systemen. Ze opereren op het snijvlak van Business en IT. En daarvoor heb je slimme mensen nodig, maar slimme mensen wil iedereen! Huidige situatie: een markt van SAP- en Microsoftspecialisten die flink onder druk staat. Wij zijn met Ctac aan de slag gegaan om een opvallende en passende propositie te creëren voor de arbeidsmarkt, om hiermee samen met Ctac, talenten te vinden, winnen en binden.

Aanpak

Opvallen en relevant zijn voor de doelgroep. Dat is ons uitgangspunt bij het employer branding traject voor Ctac. In de analysefase, waarbij we zowel Ctac als werkgever als de strategische doelen onder de loep nemen, blijktdat de sweet spot in het merk ligt op het gebied van ontwikkeling. Zelf zo sterk dat de doelgroep financiële aanbiedingen op dit gebied minder belangrijk vindt.

In het creatief concept vertalen we dit naar het vooroplopen in de nieuwste technieken. Dit sluit naadloos aan op de werkwaarde van de medewerkers én op de postionering van Ctac ‘Enabling your ambition’.

Met de thematiek ‘neem voorsprong op de toekomst’ is een sterke multi-channel campagne ingezet. Online én offline. Een direct maile met VR-cardbox-bril in combinatie met de Ctac 360-degrees film over de toekomst van IT, zorgde voor een sterke toekomstgerichte associatie bij de doelgroep.

De website hebben we onder handen genomen waarbij - buiten de look and feel - de User Experience én de conversiegerichtheid geoptimaliseerd is. Deze kun je hier bekijken!

VR-bril

Resultaat

Het is een verfrissende aanpak voor een doelgroep die bijna immuun is voor de vele online toenaderingen. Dan kan een 3d bril de nieuwsgierigheid opwekken.

Het aantal sollicitanten is tot nu toe licht gestegen(ca. 5 %). Dat is echter een ondergeschikt doel. Het belangrijkste is dat Ctac ervaart dat de kwaliteit van de kandidaten aanzienlijk beter is.


Don’t accept the status quo; challenge it

Goals Werk & Merk apex-sessie *executive editie*

Bereik onovertroffen resultaten door Merk- & Werkwaarden op elkaar af te stemmen.

Inschrijven