Een week na de Dutch Design Week openden we de deuren van het Klokgebouw in Eindhoven voor de leden van Communicatieclub Bourgondië (CCB). De aanwezigen waren geprikkeld door het thema van de avond: employer branding. Hoe zorg ik dat ik als werkgever een onweerstaanbaar merk ben in de arbeidsmarkt? Hoe trek ik het juiste talent aan én behoud ik ze? En wat out of the box: Kan ik mijn medewerkers zo trots laten worden op mijn merk dat ze er een tatoeage van laten zetten?
Op het programma
Niemand minder dan onze eigen Ben en Erik verzorgden de inspiratiesessie. Zij namen onze gasten mee in de kandidaat- naar medewerkersreis. En belichtten hoe je als werkgever aantoont de match te zijn met de ambities van de kandidaat. Aan de hand van levendige voorbeelden werd getoond hoe dit in praktijk werkt. Marcel Huijsmans, marketing- en communicatiedirecteur van Hendrix Genetics gaf dit verder weer met hun interessante klantencase.
Trots getoonde onderarmen
De avond was een aangenaam weerzien van bekenden en verwelkoming van introducées bij CCB. Bovendien werden de aanwezigen getrakteerd op een extraatje! Geheel in lijn met onze gedachte konden onze gasten aanschuiven bij een henna-tattoo-artieste. Een map met de werkgeverslogo’s lag klaar om op een plek naar keuze op het lichaam te zetten. Op de afsluitende borrel werden met trots onderarmen getoond met de logo’s van Fontys, Gemeente Oisterwijk, Factor Tachtig, … .
Een sterk werkgeversmerk is van belang om nieuw talent voor de organisatie te winnen. Met een simpele oefening achterhaal je de redenen van goed werkgeverschap binnen jouw organisatie.
Het leven is meer dan een tegeltje aan de wand. Wij maakten werk van het leven met Dela.
Ontdek de kracht van de One Page Strategy methodiek!
Vul jouw gegevens in en dan bespreken we de mogelijkheden.